Cilla bakar

Julig tårta

Av Cecilia - 2012-12-08 21:07

Julig tårta



Vi hade mysigt julkalas med goda vänner i veckan.

Mitt uppdrag var att ansvara för desserten.

Jag gjorde en hög tårta med fem våningar av choklad.

Den bestod av jordgubbsmousse och

chokladmousse med kardemumma för att få in lite julig smak i den.

Jag spritsade vit chokladfrosting med en hint av apelsein

över den. Dekorerade med några stjärnor av sugarpaste

samt några tomtar  







     



Jag gjorde även en av mina favoriter;

pepparkakscheesecaken.

Receptet finns här:

http://cillabakar.bloggplatsen.se/2011/11/28/6759383-pepparkakscheesecake-med-en-exotisk-touch/

Jag dekorerade den med granatäppelkärnor.

Det blir ju så underbart vackert med dessa!





   


Det blev även lite julgodis till...


  

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards